Zamieszczone przez natash
Spadające obroty (diesel)
Zwiń
X
-
Spadające obroty (diesel)
Hej,
Zauważyłem ostatnio u siebie, że czasami spadną mi obroty poniżej minimalnych jak np dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło i naciskam hamulec. Na klimie jest to bardziej zauważalne. Nie występuje to za każdym razem... trwa to przez jakieś 2 - 3 sekundy i obroty silnika się stabilizują.
Na biegu jałowym obroty stoją w miejscu - brak falowania...
Przeszukałem forum i praktycznie wszystkie problemy dotyczą benzyny a o dieslu nic nie ma w tematyce spadających obrotów.
Błędów nie ma. Od czego zacząć?
-
-
Sprawdzę - ale to wg mnie by cały czas był problem, a to pojawia się sporadycznie...
Dzisiaj przejrzę dolot...
Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
[ Dodano: Czw 30 Cze, 11 11:33 ]
przeczyściłem przepływkę , sprawdziłem dolot 0 niby wszystko ok a dalej obroty skaczą ...
Przyszło mi jeszcze do głowy, że zmieniłem stację na shella i to jakoś by się pokrywało z tymi obrotami. Myślicie ze od zmiany paliwa moze tak sie zrobić?
Komentarz
-
-
Re: Spadające obroty (diesel)
Zamieszczone przez laurinHej,
Zauważyłem ostatnio u siebie, że czasami spadną mi obroty poniżej minimalnych jak np dojeżdżam do skrzyżowania i wciskam sprzęgło i naciskam hamulec. Na klimie jest to bardziej zauważalne. Nie występuje to za każdym razem... trwa to przez jakieś 2 - 3 sekundy i obroty silnika się stabilizują.
Na biegu jałowym obroty stoją w miejscu - brak falowania...
Przeszukałem forum i praktycznie wszystkie problemy dotyczą benzyny a o dieslu nic nie ma w tematyce spadających obrotów.
Błędów nie ma. Od czego zacząć?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mobi65Układ podciśnienia szczelny? Pompa podciśnienia sprawna? Serwo sprawne?
Zamieszczone przez piotrek_oslaurin, ja bym zaczął od filtra paliwa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez german81nastawnik w pompie do czyszczenia
Mnie wygląda na złe działanie EGRa i może dławić silnik spalinami.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Bocian4748 napisał/a:
Ta usterka,to przekaznik 109 umieszczony pod kierownica. Wystarczy go wymienic i bedzie gralo.
Luknę do tego przekaźnika 109 - wyczytałem że robią się zimne luty...
Krzych napisał/a:
Mnie wygląda na złe działanie EGRa i może dławić silnik spalinami.
Jak sprawdzić EGR czy dział prawidłowo?
[ Dodano: Czw 14 Lip, 11 12:25 ]
Przekaźnik podmieniony , EGR zaślepiony (wali błędami) a obroty dalej sobie spadają...
Dalej walczę z obrotami.
Pompa vacum sprawna, egr już sprawny i odślepiony, przekaźnik jest ok, wężyki wyglądają na szczelne, zaworki N18 i N75 przeczyszczone i działają cacy, zaworek od egr podmieniony, serwo wygląda ze działa poprawnie (po odłączeniu rurki od serwa zasysa powietrze), filtr paliwa zmieniony.
W układzie podciśnienia jest jeszcze taki zaworek zwrotny, który był rozwalony. Wsadziłem nowy i obr jakby rzadziej spadają ale dalej spadają.
Nie wiem w co już ręce wsadzić.... Ma ktoś jakiś pomysł jeszcze?
Są jeszcze jakieś zaworki elektryczne i zaworki zwrotne co mogą powodować takie usterki. Może paliwo nie wraca poprawnie do baku i sie zalewa - jest tam jakiś zaworek zwrotny?
Komentarz
-
-
Witam, Chciał bym odświeżyć temat... Czy laurin poradziłeś sobie z tym problemem albo ktoś przerobił sprawę do końca? Ja mam dokładnie tak samo w Skodzie Superb 1,9 AWX auto jeździ, przyśpiesza nie pali więcej ale z obrotów spada ale do momentu gdy nie osiągnie maksymalnej temp. tj. >80 stopniC później wszystko się uspokaja i problem mija. Cudowałe z EGR sprawdzałem pompki w VAG wszystko w pożądku. Dajcie znać jak ktoś doszedł do końca z tym tematem albo ma nowe pomysły w związku z tym tematem.
Komentarz
-
-
joker31,
podłącz kompa i sprawdź działanie czujnika temp. płynu chł. tego 2in1 G2/G62
na zimnym i gorącym silniku.
u mnie było odwrotnie, tzn obroty nagle rosły w przedziale 40-60 st.C a czujnik G2/G62 pokazywał wtedy -40st.C
komp nie pokazuje błędów ale mozna poznac uszkodzenie porównując temp cieczy (zegary/temp silnika), paliwa, powietrza
Komentarz
-
-
Na początek, dzięki za zainteresowanie... chciałem uzupełnić że jest to diesel 131km na Pompowtryskach. Ok, ale wracając do Twojej odpowiedzi to dokładniej bym poprosił gdzie sprawdzić bo w silniku na wszystkich blokach pomiarowych temperatura cieczy chłodzącej jest taka sama. Jednak jak sprawdzam w blokach pomiarowych licznika chyba w 3 bloku są dwie temperatury jedna jest bliska tej, którą pokazuje sterownik silnika a druga około 15 stopni niżej. Jeszcze chciałem dodać jedną uwagę, nie wiem czy ma to związek z usterką ale jeszcze w tamtym roku jak była zima a temperatura była bliska zeru to zaraz po odpaleniu silnika rano i ruszeniu, gdy odpuszczałem gaz to z silnika dobiegał dźwięk zasysanego lub spuszczanego powietrza (doładowania) a teraz nic nie słyszę tego. Było to takie "sssssssssssssssssssssyp"
lepiej się tego nie da opisać no i gdy wyczyściłem EGR to znowu to usłyszałem ale krótko bo tylko jeden dzień. No i to opadanie nie pojawia się tylko przy hamowaniu od czasu do czasu też jak normalnie odpuszczę gaz szczególnie przy dużym obciążeniu alternatora. Tylko przy hamowaniu też nie zawsze ale utrzymuje się aż do momentu puszczenia hamulca. W wakacje wymieniałem filtr paliwa ale nie mogę powiedzieć że stało to się zaraz po jego wymianie bo zauważyłem to na początku grudnia. Pozdrawiam i dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.
Komentarz
-
-
joker31,
ja mam O1 i korzystałem z tego:
G62: czujnik określający temperaturę na potrzeby ECU;
G2: czujnik określający temperaturę na potrzeby wskaźnika na desce rozdzielczej.
1. pomiar na zimnym silniku (najlepiej jest dokonać pomiar rano przed rozruchem silnika)
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine
- temperatury paliwa, powietrza oraz płynu chłodzącego [G62] powinny być zbliżone do siebie
(jeżeli temp. płynu chłodzącego odbiega od dwóch pozostałych (zakres tolerancji około 5C - możliwe uszkodzenie czujnika G62)
- temperatury należy zanotować.
- jeżeli temperatury w grupie 007 znacznie (zakres tolerancji około 5C) różnią się od temp. otoczenia to uszkodzony G2
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments
- poznamy odczyt z czujnika G2.(wartość powinna być zbliżona do wartości z punktu 1a a szczególnie do G62)
- jeżeli jest różna przy założeniu, że temperatury z pkt. 1a są zbliżone do siebie - możliwe uszkodzenie czujnika G2.
2. pomiar na w pełni rozgrzanym silniku.
a. dokonujemy analizę grupy 007 w grupie 01-Engine - temperatury płynu chłodzącego [G62] - zazwyczaj poz. 4. - temperaturę należy zanotować.
b. dokonujemy analizę grupy 003 poz. 1 w grupie 17-Instruments - sprawdzamy odczyt z G2 - powinien być niemal identyczny jak ten z pkt. 2a.
- Jeżeli wskazania czujników są tożsame i rosną równomiernie,
ale silnik po przejechaniu około 15km (nie dot. Silnych mrozów) nie osiągnął temp. roboczej (czyli 90*C we wskazaniach G62 nie na budziku)
to - uszkodzeniu uległ termostat.
- jeżeli odczyt z G2 i G62 różni się - uszkodzeniu uległ jeden z tych czujników .
Komentarz
-
-
Chciałem kontynuować temat, tym razem z swojego konta... miałem problemy z jego założeniem. Sprawdziłem czujniki są Ok, ale już potrafię wywołać opadanie obrotów, gdy ściągnę przewód podciśnienia z EGR'u podciśnienie zejdzie silnik pracuje prawidłowo i po założeniu wężyka na EGR silnik pracuje znowu poprawnie ale przez około 2 sekundy wtedy następuje spadek obrotów na pół sekundy i dalej jest ok. Wyczyściłem zawór sterujący EGR'em ale nic się nie poprawiło no i oczywiście gdy silnik się rozgrzeje to już ta procedura nie odnosi żadnego skutku silnik nie reaguje cały czas pracuje poprawnie.
Komentarz
-
-
Oto logi:
Co do Skody to kupiłem ją 3 lata temu i to był naprawdę dobry zakup na zegarze miała 138kkm teraz ma 194kkm przez ten czas prawie nie dotykałem do niej ręki tylko paliwo olej i klocki dlatego mi trochę żal tego auta bo może bym się jeszcze chociaż z dwa lata pocieszył... powalczę jeszcze ale jak mnie rozdrażni to sprzedam a propos serva to miałem z nim raz przeboje jak fachowcy wymieniali klocki po złożeniu szczęk okazało się że cały czas trzymają hamulce po odpaleniu silnika... sam je wymontowałem żeby spisać numer kat. a po założeniu z powrotem działało bez zarzutu ale to już było 2-3 lata temu i tak zostawiłem.
Jak tylko coś ustalę to na pewno dam znać,
[ Dodano: Nie 19 Sty, 14 19:37 ]
Dziś zauważyłem, że gdy jadę na tempomacie i wcisnę sprzęgło to obroty idą do góry nawet o 1000. Jestem pewien, że wcześniej tak nie było może to w jakiś sposób jest powiązane z moją zagadką... ma ktoś jakiś pomysł?
[ Dodano: Pon 20 Sty, 14 17:38 ]
No to wychodzi na to, że temat do zamknięcia.... uszkodzony był przycisk pod pedałem sprzęgła po jego wymianie wszystko wróciło do normy obroty i tempomat. Przyjechałem z pracy i jak na razie nic się nie dzieje ) pozdrawiam i dziękuję zainteresowanym za pomoc.
Komentarz
-
Komentarz